Sonntag, 13. April 2008

Tavuk Kapama

Herkese merhabalar !!!!!!!!! Yeni bir haftaya girerken, saglikli ve bereketli bir hafta diliyorum. Bense bugünden (yani pazar gününden) haftaya giris yaptim, cünkü nöbetciydim. Eh böyle mesleginde bazi kötü yanlarida oluyor, ne yapalim yüce rabbim sagliktan sihhaten eksik etmesin, elimizden geldiyince calismaya gayret göstereceyiz. Gelelim bu günün muhtesem menüsüne. Bu güzelim tarifi cok deger verdigim, hergün hayranlikla sayfasini ziyaret ettigim ve becerikli mi becerikli, maharetli mi maharetli sevgili Gülden cime http://guldenceninmutfagi.blogspot.com/ ait. Bu tarifi gördügüm günden beri hayalini kuruyordum. Tarif tam benlik dedim ve tadindan da cok emindim ve elbette ki her yönüyle tarif kendini isbatladi. Simdi size aynen Güldenimin yazdigi gibi aktariyorum..............................



Malzemeler:
Hamur icin:
  • 1,5 su bardagi ilik süt
  • 1 yumurta
  • 1/2 cay bardagi sivi yag
  • 1 kücük demet maydonoz (robotta ince kiyilmis)
  • 1 cay kasigi kuru nane
  • 1 paket yas maya
  • Tuz
  • Hamuru kizartmak icin sivi yag



Harc icin:

  • 500 gr. derisiz tavuk gögsü
  • 1 bas ince dogranmis sogan
  • 2 dis sarimsak
  • 1 tatli kasigi tavuk baharati
  • 1 cay kasigi karabiber
  • 1 cay kasigi pulbiber
  • Tuz



Yogurt sosu icin:
  • 500 gr. yogurt
  • 1 dis sarimsak
  • Tuz



Domates sosu icin:

  • 2 yemek kasigi tereyagi
  • 2 yemek kasigi domates salcasi
  • 4 tane ince dogranmis domates
  • 1 cay kasigi tavuk baharati
  • 1 cay kasigi karabiber
  • 1 cay kasigi pulbiber
  • Tuz






Yapilisi:
Ilik sütün icine mayayi eritin.Yumurta,tuz,siviyag.nane ve ince kiyilip robottan gecirilmis maydonozu katip,aldigi kadar un ilave ederek elinize yapismayacak kivamda hamur yogurun.Hamuru 8 parcaya ayirip yuvarlayin.Üzerine islak bez örterek mayalandirin.Tavuk etini incecik olarak dograyin.Sogani siviyagla soteleyin.Tavuk etini ve baharatlarini ilave ederek,hafif kizarincaya kadar kavurup atesten alin.Sogumaya birakin.Mayalanmis hamur bezesinin ilk ikisini resimde görüldügü gibi servis tabagi büyüklügünde acin.Ilk yufkanin üzerine tavuklu harctan koyup,diyer yufkayi üzerine kapayin.Hamurun kenarlarina catalla bastirip kapatin.Sivi yagla genis bir tavaya alarak,altini ve üstünü cevirerek esit sekilde kizartin.Servis tabagina alin.Bu sekilde diyer hamurlarinizida hazirlayin.Yogurda sarimsagi ezerek katip,tuzunuda ayarlayip karistirin.Sos icin tavaya tereyagini alin kizdirin.Ince dogranmis domatesi ilave ederek püre haline gelene kadar catalla ezerek kavurun.Baharatlarini ve tuzunu ayarlayip atesten alin.Kizartiginiz tavuk kapamayi servis tabaklarina alin.Göbegine yogurtlu sosu esit bölüstürün.Domatesli sosuda yogurdun üzerine gezdirin.Ince kiyilmis maydonozuda üzerine va servis tabaginin her yerine gezdirip,sicak olarak servise sunun.AFIYET BAL SEKER OLSUN !!!!!!!!!!!!!!!!!! Güdenimede burdan büyük tesekkürler bizlerle böyle güzel ve degisik tarifleri paylastigi icin ve devamini bekliyoruz..........................

Kommentare:

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

güldenciğimde gördüğümden beri benimde aklımda bu tarif:) sende muhteşem yapmışsın ye beni diyor valla, canım ellerine sağlık güldenciğimede tarif için teşkrler tabiki...kocaman sevgiler

sofraozlemi hat gesagt…
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.
sofraozlemi hat gesagt…

ayy ya ikinci yorum yazışım gitmedi deminkisi:(
ellerine sağlık cnm..çok hamaratsın ..daha dün bir bugün iki tarifi vereli ne olduki..ama bayılmıştım cidden bende.. açıkcası bana zor geldi .. lezzetine hiç bi diyeceğim yok süper görünüyor..emeklerine sağlık bacım.nefis olmuş..

Baharcicegi hat gesagt…

bende güldencigimde görünce hemen yapmayi istedim ama daha denemedim.
tadinin cok lezzetli olduguna eminim,zaten görüntü herseyi anlatiyor eline saglik canim,güldencigede tarif icin tesekürler

disal hat gesagt…

merhaba canım.....hem çalışıp hem blogla uğraşmak zor olsa gerek...ama maşallah siz hem burayı hem işinizi ne güzel idare ediyosunuz.....yani diğer çalışanlar içinde geçerli bu sözüm....

ben evdeyim sizi geçemiyorum yahuuu....

ellerine sağlık....güldenciğimin bu tarifi ne kadar güzelse çoğu kişi yaptı..bizde yapsak iyi olur...

öpüyorum canım..

rümeysaninrüyasi hat gesagt…

günaydınnnnnnnnnnnnnnnn
ellerine sağlık canım mımmmm nefis olmuş valla sevgilerle bebişleri öp

ugurbocegimleafiyetle hat gesagt…

Eminemmm döktürmüşsün yine bu ne güzel görüntü böyle ellerine sağlık canım...

Yaren hat gesagt…

Emosum süper yapmisin canim benim ellerine saglik.Gülbencenin sayfasinda gördügümden beri aklimda emme velakin,hem eccük diyet takiliyorum ve birazda tambelim:)Ama iste herkez senin gibi hamarat degil hayatim,bak hemencik döktürüvermissin.Sevgilerimi biraktim canikom.öptüüüm.

fatosun mutfagından... hat gesagt…

emine ablacım canım ellerine sağlık harika görünüyor..sevgiler

eyvahhyemekyandiocakbatti hat gesagt…

aneeeeeee eminemmm ne güzel olmuş ellerine sağlık..sevgilerimle öpüyorum

Mebrule hat gesagt…

Selamlar, dun bende yapmistim tavuk kapama. ne kadar doyurucu ve ne kadar lezzetli bir tarifmis. guldence cok guzel bir tarif vermis bize. eline saglik emine...

antepası hat gesagt…

Güldenin sayfasında gördüm içim gitmişti.Şimdi yeniden burada görünce hımmmmmmmm ağzımın suyu aktı.Vaktim olsa bende yapacağım.Eline sağlık.Seninkide çok güzel olmuş

hdidem hat gesagt…

canım şahane olmuş ellerine sağlık öptüm sevgiler

sevimin sayfasi hat gesagt…

kiz eminem benden önce sen yapmisin, bende güldende gördügümden beri yapmak istiyorum yapacak listesi öyle uzunki sira gelmedi
cok lezzetli olmus
ellerine saglik emosum benim

kizilciksurubu hat gesagt…

Canim cok güzel bir yemek olmus,ellerine saglik.Güzel bir hafta gecirmeni diliyorum tatlisim.

şengül hat gesagt…

emine çok uğraşmışsın ama çok güzel bir yemek çıkmış ortaya ellerine sağlık canım

karakazan hat gesagt…

Eminecigim,harika bir yemek muhtesem olmus.Ellerine saglik seninde sevgili Güldeninde.

selamlar,serap.

Nilgün hat gesagt…

Tarifi bende görüp begenip henüz denemiyenlerdenim..
Ellerine saglik eminecigim süper görünyüor..


SEVGILER

Güldenceninmutfagi hat gesagt…

EMINECIGIMMM HARIKA OLMUS RESIMLERLEDE O KADAR GÜZEL ANLATMISSINKI KALKIP YENIDEN TAVUK KAPAMA YAPASIM GELDI EMIN OL BANA CANIM BENIM.
TARIFI DENEYIP MEMNUN KALMIS OLMANDAN DOLAYI COK MEMNUN OLDUM CANIM,BENIM EVIMDE COK SEVILEN TARIFTIR TAVUK KAPAMAM.
INANKI BENDE GÜZEL LEZZETLER YAKALADIGIM TARIFLERIMI MUTFAKSEVER ARKADASLARIMLA PAYLASMAKTAN COK MUTLUYUM.
TARIFI YAPMANIN YANINDA BENI O KADAR COK ONURE ETMISSINKI INANKI TEKRAR SIMDI MUTFAGA GIRIP,BÖYLE GÜZEL LEZZETLERE IMZA ATMAK GELIYOR ICIMDEN.
COK TESEKKÜR EDERIM,COK SAGOLASIN.ALLAH YÜRECIGINDE OLAN HER SEYI SANA NASIP EYLESIN SEVGILI EMINECIGIM.
BASKACA SÖZE GEREK YOK SANIRIM.
BENDE SENI COK SEVIYORUM,IYI HAFTALAR DILIYORUM.
KAL SAGLICAKLA ARKADASIM:)))

defneylebirlikte hat gesagt…

güldende gördüğümden beri benim de aklımdan hiç çıkmıyor.ama korkumdan yapamıyorum.tabiki kilolardan korkuyorum.yaparsam hepsini yerim çünkü.seninkiler de muhteşem.ellerine sağlık canım.bari resimle idare edeyim.ühüüü!!

Hasret hat gesagt…

canim emo$um,

bu lezzeti güldende görmüsdüm, benimde cok hosuma gitmisdi...

cok güzel hazirlmissin canim nefisss olmsss ellerin dert görmesin !!

kocaman öpüldünnn

Anonym hat gesagt…

emınecım benımde ruyama gırıyor bu kapama yaaa :) valla tamda rejıme baslamıstım malum yaz gelıyor :) Gulden ablacığımın tarıflerı bırbırınden eşsız ve değerlı.. hepsınde farklılık ve lezzet kendını gösterıyor zaten.. bu kapamada öğle.. bende en kısa zamanda denemek ıstıyorum . sende en az gulden abla kadar harıka yapmıssın ellerıne kollarına sağlık canım...

güzel bır hafta dılerım canım sevgıler benden...


emelinmutfagi.blogcu.com

http://hunerlieller.net hat gesagt…

selam emoşum..bu tarif harika olmalı...birçok arkadaşımız denedi....eline saglık canım..afiyet olsun...sevgilerimle.

pastamaxi hat gesagt…

canım harika olmuş, süper görünüyor ellerine sağlık
kocaman öpüyorum

sevgiler yüreğimden....

nino hat gesagt…

ellerine saglik canim harika gorunuyor

meleginmarifetleri hat gesagt…

Emoşum ne güzel bir yemek olmuş ellerine sağlık canım.
Sevgiler bayy

SİBEL'İN TARİF DEFTERİ hat gesagt…

Emoşum, bu nasıl bir lezzet yaa, valla okurken ağzım sulandı. Ben de bir ara denemeliyim bunu, eline sağlık canım.
Sevgiler...

Cafe Gusto hat gesagt…

Sevgili Emineciğim bende Güldence de gördüğüm gün bunu bende yapmalıyım dedim ama kısmet olmadı henüz.Ellerine sağlık.Eminim inanılmaz lezzetli olmuştur.sevgiler...

LAVANTİN hat gesagt…

Emine, bu ne güzel bir görüntü arkadaşım! İlk fırsatta inşallah deneyeceğim. Oldukça değişik bir yemek.
Senin ve Gülden'in ellerine sağlık.

sarımutfak hat gesagt…

canım değişik ve güzel olmuş
eline sağlık
öptümmmm emoşum

peynir hösmelimi hat gesagt…

Ayy ayy ay.Nede güzel olmus.Bende ilk gördügümde cok begendim ve hemen yapmaliyim demistim ama firsat olmadi.
Sen yapmissin ve cok güzel yapmissin.Eline saglik canim.
Sevgiler.

Acemi Şef hat gesagt…

Eminecim ne hoş bir tarifi paylaşmışsın. Hem çalış hem de böylesi zahmetli yemekleri hazırla. Vallahi itiraf edeyim ki pasta yapmak bu yemeği yapmaktan kolaydır bence :))

karabiberinmutafgi.blogcu hat gesagt…

ayyy bu cok güzel olmus bende yapsam iyi olur ne degsiik tarif bu ellerine saglik caniminici
www.kucukprensinkucukdunyasi.blogcu.com da beklerim öpüldün....

tadinadoyamadım-dilek hat gesagt…

emoşşşş
canımmm ellerine sağlık
pek moda oldu bu tarif artık yapmak şart oldu

sevgiyle kal

yemekoloji hat gesagt…

merhabalar canım ne hoş bir tarif bu acayip ilgimi çekti ilk tavuk aldığımda kesin denemek isterim ,paylaşım için teşekkürler

yildiz hat gesagt…

Emosum,bu nasil bir lezzetdir böyle
manti mi desem,börek mi desem...
Afiyetler olsun mu desem.....
Velhasil yutkuna yutkuna baktim ve de okudum.Ellerine saglik canimcigim...Sevgiler....

Ayse Pamuk hat gesagt…

Hayatım aynısını bende yapptım inanılmaz lezzetli oldu nhatta hamur fazla geldi buzluğa attım seninkide neffisss ellerine sağlık

ikizlerinannesi hat gesagt…

kraicelerin en sahi
sanina yakisir bir kapama olmus vallahi ellerine saglik ama sen böyle agir bir yemeyi yalniz yiyemesiin ya hani vezire yokmu nerde bende isterim bana ne hemen yolla elcilerle yemeden yatamam ellerine saglik canimin ici
ayrica canim gülden ablaminda ellerine saglik sevgiler

elif hat gesagt…

ya çok güzel bende gördüm gülden ablada yapıcam ama cesaret edmiyom. çok zormuş gibi geliyo bana. oylemi

pastacirapunsel hat gesagt…

Emine'ciğimmm,

Gülden'ciğimin de, senin de ellerine sağlık:)) İlk misafire denenecek tarif olarak başta yerini koruyor:)))

Ellerine sağlık birtanem,

Sımsıcak sevgiler, öpücükler.....

SICAK PAYLAŞIMLAR AYSEL hat gesagt…

Aman aman maşallah... Emineciğim çok emek harcamışsın ama güzel olduğu kesin...

Ellerine sağlık canım sevgiyle...

Aybike Ceylan hat gesagt…

Emine'cigim,
Bu harika bir tarif, ellerine saglik. Ve de coook guzel gorunuyor.

Sevgiler.

Mihriban hat gesagt…

Emine'cim ellerine sağlık canım nefiiis görünüyor. Sevgiler...

lezzetyolculugu hat gesagt…

Ne kadar değişik ne kadar güzel bir yemek sunumuda enfes daha önce hiç duymamıştım ellerinize sağlık.

seolara hat gesagt…

Paylaşımlarınız çok başarılı, sitenizi ilgiyle takip ediyorum..
cay-makineleri.com