Mittwoch, 19. November 2008

Karisik Tursu


Herkese merhabalar, her yil gibi eylül ayi olunca benim tursu fobim tutar. Nedense tursuya hic mi hic hayir diyemem. Her yemegin yaninada asagi yokari yakisiyor. Bundan üc yil öncesine kadar tursu felan kurmasdim, annem kurar biz tüketirdik. Ama velakin üc yildir kendim kuruyorum ve övmüs gibi olmayim (oldu galiba hihihi) tadida leziz yani.
Evet tarifi vereceyim ama sunuda belirteyim hepsi tahmini yani ben göz ayari yapiyorum bakalim artik. Ben her yil degisik seyler ilave ederim yani standard degildir. Ha sunuda söyleyim biberlerim ve domateslerim kendi bahcemdendir.



Malzemeler:


  • 2 kg kücük sivri ve süsbiber (yaklasik)

  • 3,5-4 kg minik salatalik ( " )

  • 3,5-4 kg yesil domates ( " )

  • 4 kg Havuc ( " )

  • 1 adet tursuluk lahana

  • 3 adet kereviz (yapraklarini saklayin)

  • 5 bas sarimsak

  • Sirke

  • Tuz

  • Su

  • kuru Nane

Yapilisi:


  • Kullanacaginiz bütün sebzeleri iyice yikayin, kerevizleri ve havuclari soyun ve ufak ufak dilimleyin, domateslere ve biberlere hafif cizik atin, lahanayida avuc ici kadar kesin

  • Temiz bir tursu kabin icine sebzeleri sirasiyla yerlestirin (yani lahana, havuc,sarimsak, biber, domates, kereviz, salatalik vs.)

  • Kavanoz dolunca üstüne biraz kuru nane ve sakladigimiz yikanmis kereviz yapraklarini kavanozlara yerlestirin

  • BURASI ISTE TAM GÖZ AYARI: Su ile tuzu güzelce eritiyorus ve sirkeyi de ilave ediyoruz tadina baktiktan sonra kavanozlari doldurun

  • Tursu kablarin 1-2 saat agizlari acik sekilde bekletin, su seviyesi zamanla azaliyor havasi cikiyor, kavanozlara kalan salamura suyuyla tamamlayin ve agizlarini sikica kapatip serin ve günes almayan bi yerde en az 30 gün bekletin

AFIYET BAL SEKER OLSUN..........................

24 Kommentare:

Damak Tadı hat gesagt…

Mutlu günlerde ağız tadıyla tüketirsiniz inşallah..Ellerine sağlık Emine'ciğim..


Sevgilerle..

Anonym hat gesagt…

selam eminecim..turşular nefis görünüyor.iyi günlerde ye canımm.eline saglık.sevgiler.
http://hunerlieller.net

uygarimizlahayat hat gesagt…

Eminemmmmm hoşgeldin yaaaa özlemiştik artık seni, bir daha bu kadar uzak kalma artık bizden,özletme kendini... Turşular harikaaaaaaaaaa görünüyor, bende yapmak istiyorum ama biraz gözüm korkuyor, senin ölçüleri aza indirgeyebilirsem, denerimmm..öptüm canım, iyi günlerde tüketin inş.

hdidem95 hat gesagt…

canım nerelerdesin özlettin kendini buarada bi kavonoz turşuyu alıp kaçsammı napsam:))) ellerine sağlık sevgiler

Yaren hat gesagt…

Emosum yorumunu okuyunca gözlerime inananmadim,sen döndünmüü.Hosgelmisin canim benim.Öncelikle gecmis olsun oglun icin.Bu hamilelikte öyle balik hafizali olmusumki sorma.Korkinc derecede unutkan oldum.Sen bana oglunun kazasindan bahsetmismiydin,yoksa ben bir baskasiylami karistiriyorum.Acil sifalar diliyorum.Kiz kardesini burdan tekrar kutluyorum ve bir ömür boyu mutluluklar diliyorum.Bende emos artik emekliye ayrildi ,ses seda yok diyordum:)Tursularinda harika.Bende annemle tursu kurcam insal. ama galiba dogumdan sonra olcak.Bende olgun domates tursusu istiyorum mmm simdi olsa ne iyi olurdu:)sizler afiyetler olsun Emosum cok güzel görünüyor Tursularin.Ellerine saglik.Sana kocaman sevgilerimi birakiyorum,öpüldün.

Anonym hat gesagt…

canim tursularin birtanesini aliyorum haberin olsun:)) cok severim

kardesinede omur boyu mutluluklar dilerim...

www.yenitadlar.blogcu.com

made in funda hat gesagt…

CANIM HOŞGELDİN.TURŞUYU ÇOK SEVERİM.ELLERİNE SAĞLIK..

SOFRAOZLEMİ hat gesagt…

canım hoşgeldin.inşallah sık sık görüşürüz bundan sonra..


turşuyu çok severim bak şimdi ağzım sulandı yine..ellerine sağlık canım

yesildomates hat gesagt…

canım hoş geldin sefalar getirdin..turşuyla dönüşünde muhteşem olmuş.:))
maşallah. inş.bir gün bende böyle güzel turşular kurabilirim...

öpüyorum..
ellerine sağlık...
görüşmek üzere..

Anonym hat gesagt…

Eminecim hosgeldin.bazen ara vermek zorunda kaliyoruz canim,elde degil malesef.yakin otursak banada kurardin vallahi yada ben bi kavanozu alirdim.saka saka bak gör kur iste tarif ortada dimi ya:)Ellerine saglik arkadasim.
Ayrica kardesine mutluluklar,bicirigada gecmis olsun diyorum

Bir Dut Masalı - nUnU hat gesagt…

ne güzel emekler..
ne güzel lezzetler..
elinize sağlık..
ziyaretinize çok tşkr ederim
her zaman beklerim
sevgilerrr - NuNu

pasta caddesi hat gesagt…

canım çok özledimturşu kurmayı, bu yıl eşim halletti o işi, seninkiler pek güzel olacağa benziyor. ellerine sağlık.

sevgiler,

tolunay

Unknown hat gesagt…

ellerinize saglik cok severim tursuyu

keskinli hat gesagt…

KRALICEM
alttaki yazina yazdimda bunada yaznadan gitmeyi gönlüm el vermedi sen yollasana vezirede ordan 2 bidon tursu benimkiler nerdeyse bitti ya
tekrar hos geldin kralicem vezirinden saygilar
bak ne diycem benim iger blogda canli radyo var sabahlari 11 gibi felan aciliyor gece kapaniyor 2-3 te ordan canli sohbet edebiliriz beklerim gel
adresim http://keskinlininmutfagi.blogcu.com

Anonym hat gesagt…

ellerine sağlık valla nefis gözüküyorlar neyse komşuda pişer bizde düşer...bircan

Anonym hat gesagt…

ellerine sağlık valla nefis gözüküyorlar neyse komşuda pişer bizde düşer...bircan

Anonym hat gesagt…

emine ilk seni bloğuma ekledim haberin olsun:)))

Serap'la turuncu lezzetler hat gesagt…

Emoşum ellerine sağlık bende bayılırım turşuya iyi günlerde yersiniz inaşlh canım..öpüyorum sevgiler

tadınadoyamadım-dilek hat gesagt…

HOŞGELDİNNN
Emoşş

Çoook özlettin kendini
bidaha gitme olur mu

Gönül hat gesagt…

hayatım ellerine sağlık kışın yersin güsel güsel:))) öpüyorum seni sevgilerimle

yildiz hat gesagt…

Öndeki beyaz kapakli tursu kabini
ben aldim,eeee komsuda piser bize de düser.
Güzel günler diliyorum canim..

Tolga ŞAHİN hat gesagt…
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.
Tolga ŞAHİN hat gesagt…

İyi Günler Yenge ÖnceLLikLe BöyLe Bir Blog Açıp HünerLerini SevgiLi İnsanLarimiza Dagıtmana Cok Sevindim =) Ve Eminim Eline Cok Yakışıyordur.MutLuLukLa Yapıyosundur.
Yenge Ben Bir E-Mail Bırakacam Eger Eklersen Sevinecem " Sitemkar-ihanet@windowslive.com "
Başarılarinin Devamini Dilerim..

online mutfak hat gesagt…
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.